CAEV
CAEV saīsinājums
Centrāleiropas un Austrumeiropas valstis.
Avoti: PnR
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Konferences uzdevums bija ne tikai novērtēt Eiropas Savienības ( ES) un Centrālās un Austrumeiropas valstu ( CAEV) panākumus un problēmas informācijas sabiedrības veidošanā, izpildot ES/ CAEV 3. Informācijas sabiedrības ( IS) foruma noslēguma dokumentā ( Third EU/ CEEC Information Society Forum: Chairman’ s Conclusions, Brussels, 1997) ietvertās rekomendācijas, bet, galvenokārt, izstrādāt priekšlikumus un vienoties par aktivitātēm turpmākajam attīstības posmam, iezīmējot galvenos ES un CAEV sadarbības virzienus, kas ir īpaši svarīgi Eiropas integrācijas kontekstā.
- 4) ES un CAEV biznesa pārstāvji tiek aicināti: nodrošināt lētus, augsta ātruma Internet piekļuves tīklus un attīstīt modernas informācijas tehnoloģijas un telekomunikāciju tīklus un tajos pārraidāmo saturu; samazināt pieslēgumu cenas individuālajiem Internet lietotājiem, nodrošinot lietotājiem draudzīgas, daudzvalodīgas saskarnes ( interfeisus); būt aktīviem, izmainot zinātniski- pētnieciskā darba kultūru un identificējot iespējas, kādas pētniecībai sniedz tirgus pieprasījums un veicinot tehnoloģiju nodošanu CAEV; atbalstīt standartu izplatību un investīciju pieaugumu IT tīklos, skolotāju un administratoru apmācībā; izmantojot digitālās tehnoloģijas un korporatīvās struktūras dalībai globālajā tirgū uzlabot darba produktivitāti un konkurētspēju;
- 5) Eiropas komisija un CAEV kopīgi tiek aicinātas: sekot ES kandidātvalstu sekmēm integrācijai ES iekšējā tirgū, sagatavojot regulārus progresa ziņojumus, kuros ietvert, piemēram, telekomunikāciju starpsavienojumu izmaksas, universālā pakalpojuma un cenu pieņemamības rādītājus, telekomunikāciju pakalpojumu tarifu izlīdzināšanu, abonenta pieslēgumu liberalizāciju ( local loop unbundling), Internet pieslēgumu izmaksas, pārrobežu telekomunikāciju tarifus u.c. “ elektroniskās Eiropas” kritērijus; turpināt JHLC darbu, ieviešot ES/ CAEV 3. IS foruma rekomendācijas; paplašināt JHLC tiesības ietvert tās darba programmā šīs konferences secinājumu un rekomendāciju izpildes kontroli; uzticēt JHLC izstrādāt rīcības programmu “ elektroniskās Eiropas” iniciatīvas attīstībai CAEV, šim nolūkam organizējot JHLC apspriedi 2000. gada novembrī Ungārijā.
- 3) Eiropas komisija tiek aicināta: turpināt CAEV iesaistīšanu ES IS foruma darbā; turpināt ES-CAEV Telekomunikāciju politikas foruma darbu regulēšanas jomā; palielināt CAEV līdzdalību “ Globālo pilsētu dialoga” projektos; iesaistīt ES asociētās valstis IDA ( Interchange of Data between Administrations) programmas otrajā fāzē; dot ieguldījumu informētības palielināšanā par sekmīgiem IS projektiem; palielināt CAEV valstu institūciju, sevišķi uzņēmumu kapacitāti līdzdalībai 5. ietvarprogrammas ( 5 th Framework Programme) projektu pieteikumu sagatavošanā; veicināt CAEV pētniecisko tīklu pievienošanos TEN-155 ( Trans-European Network) tīklam; veidot finansējuma modeļus kopējām investīcijām IT infrastruktūrā un IS pakalpojumu attīstībai; asistēt CAEV publiskajām un privātajām universitātēm, skolām un institūtiem, veicinot to dalību Socrates un Leonardo de Vinci izglītības programmās elektroniskās apmācības ( eLearning) iniciatīvas ietvaros;
- 1) tiek atzīmēts: ka Eiropas Padomes Lisabonas apspriedes stratēģiskie mērķi par informācijas sabiedrību ir svarīgi arī valstīm, kas nav ES locekles; uzsvērts, ka informācijas un telekomunikāciju tehnoloģiju ( ITT) attīstība ir svarīgs Eiropas integrācijas faktors; ka kopš 1995. gada ES/ CAEV 1. IS foruma ir notikusi efektīga sadarbība šo valstu grupu starpā; ka JHLC veikusi nozīmīgu darbu 3. IS foruma rekomendāciju ieviešanā; ka visās CAEV ir vai tiek izstrādāti nacionālie IS veidošanas plāni, aicinot to paātrināt valstīs, kur tie nav akceptēti; ka ITT ir svarīga loma kultūras un valodu daudzveidības saglabāšanā; ka būtiski turpināt telekomunikāciju tirgus liberalizāciju, kuras priekšnosacījumi ir pakalpojumu tarifu izlīdzināšana un efektīgs regulēšanas režīms; ka strauji attīstās mobilā telefonija un Internet lietošana; ka jau ar 12 valstīm notiek sarunas par iestāšanos ES;