apofātisks
Lietojuma biežums :
apofātisks īpašības vārds
LocīšanaLocīšana
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | apofātisks | apofātiski |
Ģen. | apofātiska | apofātisku |
Dat. | apofātiskam | apofātiskiem |
Akuz. | apofātisku | apofātiskus |
Lok. | apofātiskā | apofātiskos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
apofātiska | apofātiskas |
apofātiskas | apofātisku |
apofātiskai | apofātiskām |
apofātisku | apofātiskas |
apofātiskā | apofātiskās |
Noteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | apofātiskais | apofātiskie |
Ģen. | apofātiskā | apofātisko |
Dat. | apofātiskajam | apofātiskajiem |
Akuz. | apofātisko | apofātiskos |
Lok. | apofātiskajā | apofātiskajos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
apofātiskā | apofātiskās |
apofātiskās | apofātisko |
apofātiskajai | apofātiskajām |
apofātisko | apofātiskās |
apofātiskajā | apofātiskajās |
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
Noliedzošs.
Stabili vārdu savienojumiApofātiskā teoloģija.
Stabili vārdu savienojumi
- Apofātiskā teoloģija vārdkoptermins — teoloģisks uzskats, ka Dievs nav izzināms un izsakāms cilvēciskos jēdzienos, tāpēc runā par to, kas Dievs nav, nevis par to, kas viņš ir; tā tiek saukta arī par negatīvo teoloģiju (lat. "via negativa" - "negatīvais ceļš") pretstatā katafātiskajai jeb pozitīvajai teoloģijai.
Avoti: PL, TK-80
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Šo momentu teologi sauc par „ apofātisko teoloģiju”; 3) divu pirmo momentu apvienojums ir „ visaugstākā teoloģija”, kas atzīst, ka minētie nosaukumi Dievam piemīt cilvēka prātam neaptveramā veidā.
- apofātiskā teoloģija [< gr. apophasis
- Apofātiskā teoloģija runā par to, kas Dievs nav, nevis par to, kas viņš ir.
- Origena izpratnē Dievs Tēvs bijis " apofātisks" jeb noliedošs un platonisks un strīdos piesaukts, lai argumentēt pret gnostiķiem par logosa pakārtojumu Dievam.
- Bet kas gan var būt vēl antipraktiskāks kā Dionīsija Areopagīta apofātiskā dievizziņas koncepcija par t.s. „ dievišķo mijkrēsli”, kurā tiek zaudēti visi empīriskie dzīves saturi?