gnozeoloģisks
Lietojuma biežums :
gnozeoloģisks īpašības vārds
LocīšanaLocīšana
Pamata pakāpe:
Nenoteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | gnozeoloģisks | gnozeoloģiski |
Ģen. | gnozeoloģiska | gnozeoloģisku |
Dat. | gnozeoloģiskam | gnozeoloģiskiem |
Akuz. | gnozeoloģisku | gnozeoloģiskus |
Lok. | gnozeoloģiskā | gnozeoloģiskos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
gnozeoloģiska | gnozeoloģiskas |
gnozeoloģiskas | gnozeoloģisku |
gnozeoloģiskai | gnozeoloģiskām |
gnozeoloģisku | gnozeoloģiskas |
gnozeoloģiskā | gnozeoloģiskās |
Noteiktā galotne
Vīriešu dzimte | ||
---|---|---|
Vsk. | Dsk. | |
Nom. | gnozeoloģiskais | gnozeoloģiskie |
Ģen. | gnozeoloģiskā | gnozeoloģisko |
Dat. | gnozeoloģiskajam | gnozeoloģiskajiem |
Akuz. | gnozeoloģisko | gnozeoloģiskos |
Lok. | gnozeoloģiskajā | gnozeoloģiskajos |
Sieviešu dzimte | |
---|---|
Vsk. | Dsk. |
gnozeoloģiskā | gnozeoloģiskās |
gnozeoloģiskās | gnozeoloģisko |
gnozeoloģiskajai | gnozeoloģiskajām |
gnozeoloģisko | gnozeoloģiskās |
gnozeoloģiskajā | gnozeoloģiskajās |
Pārākā pakāpe: piedēklis -āk-
Vispārākā pakāpe: priedēklis vis-, piedēklis -āk- un noteiktā galotne
gnozeoloģiski apstākļa vārds
1.Saistīts ar gnozeoloģiju, tai raksturīgs.
2.Saistīts ar izziņas procesu, tam raksturīgs.
Stabili vārdu savienojumiGnozeoloģiskās saknes.
Stabili vārdu savienojumi
- Gnozeoloģiskās saknes kolokācija — cēloņi, kas meklējami izziņas procesa īpatnībās.
Avoti: LLVV
Korpusa piemēri
Korpusa piemēri
Šie piemēri no latviešu valodas tekstu korpusa ir atlasīti automātiski un var būt neprecīzi.
- Mentālā apziņas struktūra palīdz indivīdam kritiski izvērtēt un organizēt gnozeoloģisko procesu.
- Ceļš ir arī gnozeoloģisks, jo tiek vaicāts par zināšanu iegūšanas nosacījumiem un principiem.
- Eitanāzija nav gnozeoloģiskais objekts klasiskajā izpratnē.
- Pedagoģijā augšminētajām pārmaiņām ir ne tikai gnozeoloģiska nozīme ( t.i., kā mācīšanās procesā tiek izprasta izzināšana).
- No gnozeoloģiska jautājuma par zināšanām ir vērojama pārbīde uz jautājumu par zināšanu būtību cilvēka zinātniski racionālā pasaulē un ikdienas pieredzējumos.